The new tourism model was formally approved in January 2011, and has the support of all the main local institutions. The local communities are also embracing our campaign to raise awareness on sustainable tourism. This new model is a big achievement and its implementation will move us closer towards creating harmony between people and nature, both above and below the sea. Such a model of ecotourism can then be replicated in our other marine priority areas.

Juan Carlos García

Para leer más de la entrevista a nuestro Director de Manejo Sostenible Juan Carlos García, haz click aquí.

© WWF / Veronica Toral-Granda
Juan Carlos Garcia, WWF Program Officer for Sustainable Management in the Galápagos
© WWF / Veronica Toral-Granda

WWF en la COP 11 de Especies Migratorias

Durante la 11va Conferencia de las Partes (COP) sobre Especies Migratorias tuvimos la oportunidad de hablar con Hugo Arnal Director de WWF Ecuador sobre el evento y su importancia. Aquí un corto video.

La protección de las especies migratorias no le pertenece a un sólo país. Nos pertenece a todos. Esta debe ser la óptica bajo la cual, cada país, de manera individual, se apropie y eleve la importancia de la conservación de las especies migratorias

Hugo Arnal, Director WWF Ecuador